Aydındere Haber Giresun Haber Karadeniz Haber

Küçült
Basın Mensuplarının Sorularını
Vali Karahan, Basın Mensuplarının Sorularını Cevaplandırdı

Sayın Valimiz Hasan Karahan, 17 Ağustos Perşembe günü öğle yemeğinde bir araya geldiği basın mensuplarının Giresun gündemine dair sorularını cevaplandırdı.

Yemeğe katılan Basın mensuplarının soruları üzerine; başta yeni yapılan İl Özel İdaresi Hizmet Binası olmak üzere turizmde gelinen nokta, Ordu-Giresun Havalimanı, Eğribel Tüneli, Çavuşlu Çöp Tesisleri ve Giresun Üniversitesi gibi önemli yatırımlarla ve projelerle ilgili açıklamalarda bulundu.

VALİ KARAHAN : “ÖZEL İDARE BİNASINI AYNI ŞARTLARDA İSTEYENE VERİRİZ”

İl Özeli İdaresi hizmet binasının devri ile ilgili sorulan soruları cevaplayan Vali Karahan, “Orayla ilgili bildiğiniz gibi büyük bir heyecanla başlattığımız bir proje vardı. 5 Yıldızlı Otel ve Alışveriş Merkezi olsun diye. Biliyorsunuz TİTANİC Otellerin sahibi olan Hemşerimiz niyetlendiler. Ciddi bir proje hazırladılar. Yalnız bu 50 Milyonu Euro’yu bulan bir projeydi. Ekonomik kriz darbe ortamı, Rusya ile daha önceki Rus Turizminin ülkemizdeki durumundan dolayı onlarda cesaret edemediler. Bu yatırımdan daha küçük bir proje olarak, bir 5 Yıldızlı Otel yaparız sözü verdiler. Biz onlara uygun bir yer arayışı içerisindeyiz. 100 odalı, büyük bir toplantı salonu, düğün salonu olan bir otel yapacaklar.

Mevcut binayı ne yapacağımızla ilgili araştırmalarımız, çalışmalarımızı devam ediyor. Burası biliyorsunuz Özel İdarenin yeri. Buranın bir değeri var, artı orada 17 dönümlük bir arsamız var.  Bizim orada yaklaşık 15 Milyon lira harcadığımız bir binamız var. Dolayısıyla bunu karşılayacak bir alışveriş olacak. Bir bağışlama söz konusu değil. Bizim bu otelle ilgili niyetimiz şuydu. Eğer o proje gerçekleşebilseydi 5 Yıldızlı Otel ve AVM ile Giresun’da yaklaşık Bin 500 kişinin çalışacağı ekonomik bir değer olacaktı. İşte dediğim gibi 50 milyon Euro’luk bir projeydi. Onun için bir elimizden gelen gayreti gösterdik ama maalesef ekonomik şartlar buna imkan sağlamadı” dedi.

Basın mensuplarının “söz konusu binayı aynı şartlarda başkasına verir misiniz?”  sorusu üzerine Vali Karahan “Özel İdarenin malı neticede. Aynı şartlarda veririz. Hatta onu söyledik. Yani TİTANİC’e verdiğimiz şartlarla aynı projeyi yapacak kişiye veririz” diyerek binayı Arap turizmcilerinde gezdiğini ve 30 katlık projeye dönüştürülüp, dönüştürülemeyeceği ile ilgili olarak Belediye ile görüştüklerini söyledi.

VALİ KARAHAN : “GİRESUN’DA TURİZM KONUSUNDA İYİ BİR YOLA GİRDİK”

Giresun da turizm ile ilgili gelinen son nokta ile ilgili basın mensupları tarafından sorulan sorular üzerine Vali Karahan “Giresun’da turizm konusunda iyi bir yola girdik. Giresun da turizm olabileceğini gördük. Vatandaşlarımız, müteşebbislerimiz ve basınımız hepimiz gördük ki Giresun’da bir turizm potansiyeli var. Bunu değerlendirelim diye biliyorsunuz geçtiğimiz yıl Ada’nın turizme açılması ile bir hamle yaptık. Bu sene o artarak devam ediyor. Onun dışında Kale’nin yeniden düzenlenmesi var. Kale’de Turizm Bakanlığı olarak işlerimizi bitirdik ve Kale’yi belediyeye devir ettik.  Belediye bundan sonra oradaki düzenlemeleri takip edecek. Onun dışında yayla yollarımızın sıcak asfaltla kaplanması geçen yıl tamamlandı ve rahat bir ulaşım sağladı. Gerek DOKAP, gerek DOKA ve TKDK dan otel, motel, restoran gibi projeler ciddi destekler var. % 60-70’lere varan destekleri var. Bundan faydalanan arkadaşlarımız da var. Giresund a müteşebbisler en son Piraziz de DOKAP’ın karşısında yapılan 4 yıldızlı otel faydalandı. Giresun’daki müteşebbisler ya da başka yerlerden gelip burada turizm yatırımı yapmak isteyenler bu konuda istekliler. Bu konuda ciddi destekler var. Bizimde iyi bir potansiyelimiz var. Yaylalarımız, adamız, kalemiz görülmesi gereken yerlerimizden. Hem Artan oranda Arap turistlerimizi ilgisini çekiyor hem de bizim yerli turistlerin. Karadeniz bölgesi bilindiği gibi son yıllarda artan oranda cazibe merkezi haline geldi” dedi.

VALİ KARAHAN : “GİRESUN’DA TEŞEBBÜS RUHU EKSİK”

Bir basın mensubunun Giresun’a son yıllarda yapılan önemli yatırımların neler olduğu ve bunların getirileri ile ilgili sorduğu soru üzerine Vali Karahan “Giresun’da teşebbüs ruhu eksik, ona uğraşıyoruz. Fındık bu sene neredeyse olmadı ama bir asgari geçim standardını fındık sağlayınca birde ikinci bir işleri olunca insanlar yeni yatırımlara yeni arayışlara girmiyorlar. Bu da tabi neticede yeni yatırım olmazsa gelişme olmaz. Örneğin bu yemek yediğimiz yer biz geldiğimizde yoktu.  Biz daha önce çok söyledik, hatta gençlik merkezindeki yerimiz var oraları verelim dedik. Bu tesis Türkiye standartlarının üzerinde, hepimiz faydalanıyoruz. Bu gibi yerlerin artması lazım.  İnsanlar kar etmek arzusuyla para yatıracaklar, çalışacaklar. Para kazanmayı seveceğiz. Biri bize para versin, Bizi devlet baksın demekle olmaz” diye cevap verdi.

EĞRİBEL TÜNELİ VE ORDU-GİRESUN HAVALİMANI İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

Vali Karahan’a Ordu-Giresun Havalimanının ilimize katkısı ve Eğribel Tüneli’ndeki çalışmaların devam edip-etmediği yönünde sorulan bir soru üzerine “Giresun bizim dolu dolu 3 yıl yaşadığımız şehrimiz. Havalimanının açılması ve Eğribel Tünelinin temelinin atılması bizim için güzel bir anı.  Eğribel Tünelinde yaklaşık 2 km. lik mesafe kat edildi” diyerek çalışmaların aralıksız devam ettiğini söyledi.

Ordu-Giresun Havalimanının önemine de değinen Vali Karahan “Havalimanı en önemli yatırımlardan. Geçen sene açıldı. Keşke imkan olsaydı da 20-30 sene önce havalimanı olsaydı. Giresun, Ordu şimdi çok farklı bir yer olurdu. Neyse ki çok şükür bu zamanda oldu. Şimdi günlük 23 seferiyle ciddi bir havalimanımız var. Bundan faydalanacağız. Her alanda büyük bir ivme kazandırdı.  Bulancak’ta Organize Sanayi Bölgemiz var tamamlanmak üzere. Oda ciddi bir istihdam sağlayacak. Yavaş yavaş Giresun’daki potansiyeli harekete geçireceğiz” dedi.

VALİ KARAHAN : “FETÖ YAPILANMASI BİZİ ÇÖPTE VURDU”

Basın mensuplarının Görele ilçesi Çavuşlu beldesinde yapımı tamamlanan ancak yargı kararıyla kapatılan Katı Atık Bertaraf Tesisinin son durumu hakkında sorduğu soruya “Çöp konusu bizim 5 Yıldızlı Otel’den sonra ikinci başarısız olduğumuz konu” diyen Vali Karahan, bu konuyla ilgili sorulan sorulara “Çöpteki durum; İdari Yargı’daki FETÖ yapılanması bizi çöpte de vurdu. Vatandaş idari yargıya dava açınca biz bilirkişi istedik, bilirkişi bizim lehimize rapor verdiği halde maalesef hakim bir şekilde aksi hüküm verdi. Bizim işimiz kaldı. O hakim de FETÖ davasında alındı. Bu çöp durumu da Giresun için yüz karası, çöp halen deniz dökülüyor. Ada diyoruz, turizm diyorum ama hala deniz kenarına, adanın karşısına çöp döküyoruz. Biz onu aşmak için uğraşıyoruz. Tabi bizim yine kamulaştırma talebimiz oldu. Onlar ‘eksik’ dediler, ‘şurada 200 metre yakınında bir ev var, onun kamulaştırılması lazım’ dediler. Kamulaştırma için dava açtık. Adli tatil araya girdi ve Eylül’ün 20 sine gün verdi.  O hakim de FETÖ soruşturması nedeniyle Görele’de görevden alındı. Yani bu adamların ne kadar milli meselelerde ya da kentin hassas meselelerindeki ilgisizliğini, rahatlığını vurgulamak istiyorum.  Şu anda tesisle ilgili bir çalışma yok. Hem o duruyor, hem çöp duruyor. Yargı kapattırdı. 12 milyonluk bir yatırım durdu. Yargı engelini aşamadık. Yargı sürecini takip ediyoruz ve ayrıca ÇED raporunu yenilemeye çalışıyoruz. Orada yeni bir raporu alarak devam edebilir miyiz, takip ediyoruz” diye cevap verdi.

VALİ KARAHAN : “BİZ BU KONUDA FAHRİ BAŞKANLIK YAPIYORUZ”

Belediyelerin Katı Atık Bertaraf Tesislerine olan katkısı ve Valiliğin bu konuda ki rolünün sorulması üzerine “Biz belediyelerde alacaklıyız. Belediyelerin taahhütleri var. Giresun Katı Atık Birliği üyesi belediyelerden alacaklarımız var. Belediyelerdeki alacaklarımızı tahsil etmek içinde gerekli adımları atıyoruz” diyen Vali Karahan “Burası bildiğiniz gibi Katı Atık Birliği yani yerel yönetimler birliği. Bu işin kamuoyunda bir Devlet ve Giresun’un meselesi olduğu vurgulamak üzere başkanlığını yapıyoruz. Biz bu konuda fahri başkanlık yapıyoruz Asıl bu işlerin sahibi belediyeler ve Belediye Başkanları. Bu çöp tesisi konusunu aşarsak, adli süreci tamamlarsak zaten bunu belediyelere devredeceğiz. Onlarda zaten hazırlar. Adli sürecin tamamlanmasını bekliyorlar” dedi.

VALİ KARAHAN : “ÜNİVERSİTEMİZ İLİMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR KURUM”

Giresun Üniversitesi ile ilgili basın mensuplarının sorduğu soruları da cevaplayan Vali Karahan “Üniversitemiz ilimiz için önemli bir kurum. Bu kurumun biz canlanması ve ilimize katkıda sunmasını bekleriz. Bizde biliyorsunuz özellikle son dönemde Sayın Başbakan Yardımcımızın desteğiyle üniversitemize pek çok konuda destek oluyoruz. En sonda bildiğiniz gibi devlet hastanelerinin ortak kullanımı afiliasyon  projemiz var. Onda da Sağlık Bakanlığımızın onayına sunduk. Dolayısıyla biz üniversitemizin toplum için daha faal daha faydalı şeyler yapmasını bekliyoruz. Hepimizin beklentisi de kamu görevlisi olarak odur. Rektörümüz de görevinin başında, görevinin sorumluluğu neyi gerektiriyorsa onu yapıyor” diyerek konuşmasını tamamladı.

Sayfayı Yazdır
Print Friendly / PDF
Sosyal Paylaşım
Google
İsim Soyisim :
E-Mail :
UYARI : Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
Uyarı
Son Yorumlar
Deftere Yaz
Ziyaretçi Defteri
Düşünce ve Önerilerinizi bizimle paylaşın.
1. LİG PUAN DURUMU
Foother
SOSYAL MEDYA
Facebook Twitter RSS Sitemap
"Aydındere Haber Giresun Haber Karadeniz Haber | https://aydindere.com/"   Tum Hakları Saklıdır. © 2023 - 2024
Her hakkı saklıdır. Aydindere.com kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz. Haberlere yazılan yorumlardan kullanıcılar, köşe yazılarından ise yazarları sorumludur. Copyright © 2009 Sosyal Medya Uzmanı Gazeteler sanalbasin.com üyesidir